KOHTEESSA

HOTELLIKUVAUKSET

Hotellikuvaukset perustuvat esitteen painohetkellä oleviin tietoihin. OK-Matkat ei vastaa hotelleissa myöhemmin tapahtuneista muutoksista. Huonekuvaukset ovat esimerkkejä, huoneiden koko ja sisustus saattavat vaihdella eri huoneiden välillä.

KULJETUKSET HOTELLIIN

Ohjelmallisilla matkoilla matkan hintaan sisältyvät kuljetukset lentokentältä hotelliin ja takaisin. Huomioithan, että vanhojen keskieurooppalaisten kaupunkien keskusta-alueella on runsaasti liikennerajoituksia. Rajoituksista sekä kapeista kujista johtuen bussilla ei välttämättä pääse hotellin oven eteen, vaan kävelymatkaa voi olla 100-200 metriä.

HOTELLIHUONEET

Useat hotelleistamme on rakennettu vanhoihin historiallisiin rakennuksiin, jolloin huoneiden koko ja muoto saattavat vaihdella. Usein ylimmän kerroksen huoneet ovat vinokattoisia ja/tai kattoikkunallisia. Useimmissa hotelleissa on kokolattiamatot.

Kahden hengen huoneet voivat olla joko parivuoteellisia tai huoneita, joissa on erilliset sängyt. Koska huonetyypit vaihtelevat samassakin hotellissa, vuodetyyppiä ei voida etukäteen määritellä.

OK-Matkat välittää huoneisiin liittyviä erityistoivomuksia matkakohteisiin. Hotellit toteuttavat toiveita mahdollisuuksiensa mukaan varaustilanteesta riippuen. Tästä johtuen emme valitettavasti pysty takaamaan erityistoivomuksien toteutumista.

HUONEIDEN LUOVUTUS

Kansainvälisen käytännön mukaan huoneet ovat tulopäivänä käytettävissä klo 14.00 jälkeen ja luovutetaan lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä, mikäli hotelli ei toisin ilmoita.

Matkatavarat voidaan tarvittaessa jättää hotellin säilytyshuoneeseen lähtöön saakka.

TAKUU YLIMÄÄRÄISISTÄ KULUISTA

Kansainvälisen hotellikäytännön mukaisesti jotkut hotellit vaativat luottokortin numeron takuuksi mahdollisista lisäpalveluista (esim. minibaari). Jos luottokorttia ei ole, käytetään takuuna pientä käteissummaa, joka palautetaan pois lähtiessä.

SOITTAMINEN SUOMEEN

Numerot Suomeen soitettaessa
Valitaan ulkomaan liikenteen tunnusnumero 00, Suomen maan numero 358, suuntanumero ilman ensimmäistä 0:aa ja lopuksi osoitepuhelimen numero (esim. Helsinkiin numeroon 123 456 soitettaessa: 00-358-9-123 456).

Matkapuhelimet
GSM-verkko toimii kaikissa OK-Matkojen kohteissa. Suomalaiseen matkapuhelimeen soitettaessa toimitaan samoin kuin muutenkin Suomeen soitettaessa (ks. edellä).

Paikalliseen lankapuhelimeen soitettaessa vastaanottajan numeron eteen lisätään kaupungin suuntanumero ja paikalliseen matkapuhelimeen soitettaessa valitaan annettu numero sellaisenaan.

Puhelimen kadotessa linjan voi sulkea soittamalla seuraaviin numeroihin:

Sonera +358 800 170 00
Elisa +358 50 95050
DNA +358 44 144 044
Saunalahti +358 9 424 304 04
Tele Finland +358 40 4 123 123

Numerot päivystävät ympäri vuorokauden.

LUOTTOKORTTIEN KATOAMISILMOITUKSET

Korttien sulkupalvelu +358 20 333
(yleisimpien suomalaisten pankkien pankkikortit, yhdistelmäkortit sekä Visa- tai MasterCard-kortit) 

Danske Bank
+358 200 2585

Luottokunnan kortit
+358 800 1 2400

American Express
Ympäri vuorokauden päivystävä numero +358-800 114 646.

Diners Club
Katoamisilmoituksen voi tehdä numeroon +358-800 955 55 (palvelu suomeksi arkisin klo 08.00 - 20.00, muina aikoina ruotsiksi tai englanniksi).

MUUTA 

TULLIMÄÄRÄYKSET JA VEROTON TUONTI

Matkustaja saa polttoainetta lukuun ottamatta tuoda rajoituksetta toisesta EU-maasta verollisena hankkimiaan tuotteita mukanaan omaan käyttöönsä.

EU:n ulkopuolelta matkustaja saa vain rajoitetusti tuoda Suomeen tullitta ja veroitta alkoholijuomia ja tupakkatuotteita omaan tai perheensä käyttöön tai lahjaksi. Määrällisesti rajoitettujen tuotteiden lisäksi lento- ja meriliikenteen matkustaja saa tuoda muita tuotteita tullitta ja veroitta enintään 430 euron arvosta.

Tarkempia tietoja tullimääräyksistä löytyy  tästä ==> 

ANNA PALAUTETTA MATKASTASI - onnistuiko vai jäikö ikäviä muistoja?

Haluamme rakentaa matkastasi onnistuneen elämyksen, josta jää mukavia muistoja. Siksi on tärkeää, että saamme palautetta, oli matka sitten onnistunut tai matkastasi jäi ikäviä muistoja. Mielipiteesi on meille tärkeä! Kerro meille missä onnistuimme ja missä voisimme vielä parantaa. Matkapapereiden mukana tulleen palvelupalautteen voi jättää kohdeoppaallemme tai postittaa suoraan OK-Matkojen toimistoon.