KOHTEESSA

SUOMENKIELISET OPASPALVELUT KOHTEESSA

Ohjelmallisilla matkoilla suomenkielinen opas on vastassa asiakkaitamme kohteessa. Matkaoppaamme palvelevat kohteessa lentokenttäkuljetusten aikana, kaupunkikatsauksen ja retkien aikana sekä puhelinpäivystyksen kautta.

LENTOKENTTÄKULJETUKSET

Ohjelmallisten matkojen matkan hintaan sisältyy lentokenttäkuljetukset. Huomioithan, että useiden kaupunkien keskusta-alueella on runsaasti liikennerajoituksia. Rajoituksista sekä kapeista kujista johtuen bussilla ei välttämättä pääse aivan keskustahotellin oven eteen, vaan kävelymatkaa voi olla 100-200 metriä.

SUOMENKIELISET RETKET KOHTEESSA

Matkan hintaan sisältyvät retket järjestetään aina kaikille matkustajille.

Monet lisämaksulliset retket vaativat minimiosallistujamäärän ja retki voi peruuntua, mikäli retkelle ei ole ilmoittautunut riittävästi lähtijöitä. Silloin oppaat tarjoavat asiakkaille vaihtoehtoisia retkiä tai kansainvälisiä retkiä paikan päällä. Retkille lähdetään pääsääntöisesti retkipysäkeiltä. Lisämaksulliset retket tulee varata viimeistään 30 vrk ennen lähtöä.

LIIKKUMINEN KOHTEESSA

Lähes kaikkiin matkoihimme sisältyy runsaasti kävelyä, mistä johtuen matkalle osallistuminen edellyttää esteetöntä liikuntakykyä ja vakaata terveydentilaa.

OK-MATKOJEN HOTELLILUOKITUS

Esitteessä ja internetsivuillamme mainitut hotelliluokitukset ovat OK-Matkojen määrittelemiä, ja ne voivat poiketa kohdemaan luokituksista. OK-Matkojen luokitukseen vaikuttavat mm. huoneiden ja yleisten tilojen varustelu- ja palvelutaso sekä oma kokemuksemme hotellin palvelukonseptin toimivuudesta.

HOTELLIHUONEET

Kansainvälisen käytännön mukaan huoneet ovat tulopäivänä käytettävissä klo 15.00 jälkeen ja ne luovutetaan lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä, mikäli hotelli ei toisin ilmoita. Matkatavarat voidaan tarvittaessa jättää hotellin säilytyshuoneeseen lähtöön saakka.

Kahden hengen huoneet voivat olla joko parivuoteellisia tai kahdella erillisellä sängyllä varustettuja. Koska huonetyypit saattavat vaihdella samassakin hotellissa, emme voi taata tietyn tyyppistä huonetta. Välitämme huoneisiin liittyviä erityistoiveita matkakohteisiin. Hotellit pyrkivät toteuttamaan toiveita mahdollisuuksiensa mukaan varaustilanteesta riippuen. Yhden hengen huone on yleensä huomattavasti kahden hengen huonetta pienempi. 

Keskustahotelleissa kaupungin äänet saattavat kantautua osaan huoneista. Rauhallisemmat huoneet sijaitsevat usein sisäpihan puolella. Vanhojen kaupunkien rakennustavan vuoksi näkymä sisäpihan huoneesta voi olla esimerkiksi valokuiluun. Tarvittaessa huonetta on mahdollista vaihtaa itsenäisesti tai oppaan avustuksella varaustilanteen salliessa.

TAKUU YLIMÄÄRÄISISTÄ KULUISTA

Kansainvälisen hotellikäytännön mukaisesti useat hotellit vaativat luottokortin numeron takuuksi mahdollisista lisäpalveluista (esim. minibaari). Jos luottokorttia ei ole, käytetään takuuna käteissummaa, joka palautetaan pois lähtiessä.

PUHELUT

Suomalaiset matkapuhelimet toimivat kohteissamme yleisesti.
Puhelimen kadotessa linjan voi sulkea soittamalla seuraaviin numeroihin:

Elisa/Saunalahti: +358 10 190 240
Telia: +358 20 690 400
DNA: +358 44 144 044
Numerot päivystävät ympäri vuorokauden.

LUOTTOKORTTIEN KATOAMISILMOITUKSET

Korttien sulkupalvelu: +358 20 333 (yleisimpien suomalaisten pankkien pankkikortit, yhdistelmäkortit sekä Visa- tai MasterCard-kortit) 
Danske Bankin kortit: +358 200 2585
OP:n kortit: +358 100 0555
American Express: +358 9 6132 0400

TULLIMÄÄRÄYKSET JA VEROTON TUONTI

Matkustaja saa tuoda toisesta EU-maasta omaan käyttöönsä alkoholijuomia, tupakkatuotteita ja elintarvikkeita periaatteessa ilman määrällisiä rajoituksia. EU:n ulkopuolisista maista tuonti on rajoitettua.

Lisätietoja maakohtaisista eroista ja tarkempia tietoja www.tulli.fi

PALAUTE MATKASTA

Haluamme rakentaa jokaisesta OK-matkasta mahdollisimman hyvän loman. Siksi kaikki palaute, niin risut kuin ruusutkin, on meille erittäin tärkeää. Palvelupalautteen voi lähettää nettisivujemme www.okmatkat.fi kautta.

Kuukauden kohteet

Katso kuukauden kohteet!